reklama

Ja a moje malé červené ja

V poslednej dobe sa v súvislosti s výročím oslobodenia od komunizmu dosť hovorí o tejto téme a chcem povedať ,že mam 21 rokov ,nezažil som to a myslím, že bude správne ak o tom napíšem niečo málo aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Napriek tomu, čo všetkosom počul o komunizme o utláčaní slobody a strachu, by som to chcel zažiť navlastnej koži, vyskúšať si to , pretože komunizmus vnímam ako niečo abstraktne ,takározprávka pre dospelých,  dokonca to mapre mňa skoro až to rozprávkové čaro.Neviem či to niekto z vás, ktorý to zažili nazvú ako chybu vo výchove, alefaktom je, že informácii som si obstaral dosť aj sám, ale napriek tomu nie som schopnýobsiahnuť toto obdobie, neviem a ani nemôžem si ho predstaviť, pretože mi chýbaskúsenosť tej doby. Vždy keď začnem rozmýšľať o tomto období, do mysle sa mi vkrádaotázka na ktorú niekde v kútiku duše poznám odpoveď, a to je či by som bol schopnýodolať systému, či by som vstúpil do strany.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznám dôsledkytoho, keď niekoho označili za nepriateľa strany, aj privilégia členov, rovnakoako aj ideológiu samotnú, prazáklad , utópia ktorej dôsledky vieme až dnes.Obdobie Komunizmu bola pre mňa rovnako aj doba, keď sa tvorili hrdinovia, myslímtým skutoční hrdinovia, ľudia čo išli do vezenia za správnu vec, bolo toobdobie keď sa vytvárali skutočné pevné osobnosti na poli umenia ,pretože väčšinanajväčších diel histórie boli napísané bolesťou samotného autora, pre umenie jebolesť to iste ako vzduch pre človeka. Dnešná doba je z ľudského pohľadu milosrdná,ale agresor ducha vystriedal oveľa agresívnejší kapitalizmus- S pádom komunizmusa prestali rodiť posledný hrdinovia nového sveta. Niekedy mi príde celkomprirodzené sa hanbiť za to, v akej dobe žijem a s akým pocitom saméhoseba. Rozmýšľam často nad tým ktorý z mojich priateľov, čo so mnou študujúna škole by odolal a viete, že by som nevedel označiť ani jedného? Vedelby niekto z Vás označiť niekoho, kto to nezažil a povedať o ňom,že to je hrdina budúceho Komunizmu? Nejako tak sám na sebe pozorujem niečo akochybu, neexistenciu mechanizmu, ktorý by mi zabránil urobiť chybu mojich rodičov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jediná možnosťako sám seba ubrániť je pracovať na tom, aby sa so mňa stala dosť silná osobnosťktorá vie rozlíšiť svoj názor od toho, ktorý je predkladaný každý deň. A viem,že zatiaľ sa mi to darí len nedostatočne. A čo Vaše deti ,spolužiaci, Vy samotní?Ako funguje Váš mechanizmus(Mr. Fico- na okraj)?

Stanislav Gurník

Stanislav Gurník

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chcem pisat a tvorit aby som unikol. Alebo zachoval. Zoznam autorových rubrík:  Umenie-osobnáJa,moje alter-ja a okoliepoviedkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu